Presidentskifte 22/6-26 på Odalstunet

Mandag 22/6-26 var, tradisjonen tro, mange rotarianere og ledsagere samlet til presidenskifte på Odalstunet. Alf Eskevik stilte som vanlig med helstekt gris, og festkomitéen hadde dekket på ute i det fine været. Sammen med helstekt gris ble det servert salat, potetsalat og brokkolimos, sammen med mineralvann, øl og akkevit. Til kaffen var det kringle og kaker av ulike slag.

Nåværende president Marianne Johanstuen ønsket velkommen og takket for tilliten fra medlemmene for to rotaryår på rad. Hun delte også ut en gave til hver komitéleder og andre med viktige verv i klubben.

Før kaffen ba hun Gunnar Thoner komme fram for å få overrakt presidentkjede og -nål, samt koffert og notatbok med blanke ark. Hun har selv brukt en notatbok til alt viktig som er blitt gjort i klubben. Da er det enkelt å finne ut hva som er gjort, i stedet for å lete på en datamaskin eller et nettbrett. Gunnar takket for tilliten, og takket med blomster Marianne for den store innsatsen som president . 

Det ble en uforglemmelig kveld i det fine sommerværet, og under måltidet ledet Sigvardt Pran også i kongens skål. Vi koste oss, og det ble mange gode samtaler rundt bordet. Nå ser vi fram til et nytt rotaryår som starter ca. medio august.

Takk til Marianne for den store innsatsen for klubben, takk til Gunnar som stiller som ny president, og takk til festkomitéen for den fine gjennomføringen av presidentskiftet. Flere personer hadde vakt ved grillen fra kl. 10, og andre hadde vært i aktivitet store deler av dagen. 

Alf Eskevik og Odd Frantzen løsner grisen fra grillrista.

President Marianne Johanstuen ønsker velkommen.

Marianne haroverrukket kjede og nål, og er i ferd med å gi koffert og notatbok til Gunnar.

Her er rotarianere og ledsagere samlet rundt langbordet.


 
Presidentskifte 22/6-26 på Odalstunet

23. juni 2026

Presidentskifte 22/6-26 på Odalstunet

Mandag 22/6-26 var mange rotarianere og ledsagere samlet til presidentskifte på Odalstunet.

20. juni 2026

Mandag 15/6-26: Oppsummering og vyer for kommende rotaryår.

Mandag 15/6-2026 var det møte med oppsummerings og vyer for kommende rotaryår.

Einar Gelius besøker Odal Rotaryklubb

2. juni 2026

Einar Gelius besøker Odal Rotaryklubb

Mandag 1/6-26 hadde Odal Rotaryklubb besøk av sokneprest i Strøm, Einar Gelius. Det var flere frammøtte enn vanlig, og vi hadde også en del gjester. Gelkius holdt et inspirerende og engasjert innlegg, og hadde en meget lydhør forsamling.

30. mai 2026

Besøk av Einar Gelius.

Mandag 1. juni får Odal Rotaryklubb besøk av sokneprest i Strøm, Einar Gelius. Møtet er åpent for alle.

Dugnad på rasteplassen ved Glomma

12. mai 2026

Dugnad på rasteplassen ved Glomma

Mandag 11/5-26 var en gruppe rotarianere samlet til dugnad på rasteplassen ved Gkomma, eller Rotaryplassen som den også kalles.

Eldretreff på Skogtun 4. mai 2026

5. mai 2026

Eldretreff på Skogtun 4. mai 2026

Mandag 4. mai 2026 var det eldretreff på Skogtun, arrangert av Galterud og Sør-Odal sanitetsforenning og Odal Rotaryklubb.

GIVAS v. Hanne Haukerud Rolsdorph.

28. april 2026

GIVAS v. Hanne Haukerud Rolsdorph.

Mandag 27/4-26 hadde klubben besøk av Hanne Haukerud Rolsdorph. Hun er sivilingeniør og daglig leder i GIVAS, Glåmdalen interkommunale vann- og avløpsselskap.